Tereza Bartová

Bachelor's thesis

Blog jako marketingový nástroj v oboru kosmetiky

Blog as a Marketing Tool in Cosmetics
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá především blogy a jejich vlivem na nákupní chování spotřebitele. Zaměřuje se na jejich využití v marketingové komunikaci firem. Cílem této práce je zjistit vliv blogu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele. A vedlejším cílem práce je zjištění, zda blogeři propagují určité značky záměrně. Cíle budou zjištěny pomocí analýzy vybraných blogů a dotazníkového šetření u čtenářů …more
Abstract:
The bachelor thesis deals mainly with blogs and their influence on consumers' buying behavior. It focuses on their use in marketing communications. The aim of this work is to determine the impact of the blog on the consumer decision making process. The secondary aim of the work is to find out if the bloggers are promoting certain brands on purpose. The goals will be determined by analyzing selected …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2018
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication