Nathalia IFANDISOVÁ

Master's thesis

Bariéry inkluzivního vzdělávání v současné praxi v základních školách

Barriers to inclusive education in the present practice at elementary schools
Abstract:
Diplomová práce se věnuje bariérám inkluzivního vzdělávání v současné praxi na běžných základních školách. Teoretická část zahrnuje vymezení pojmů integrace a inkluze, vývoj postojů společnosti k osobám s postižením a také legislativní ukotvení. Vysvětluje definici žáka se speciálními vzdělávacími potřebami (dále SVP) a jeho proces vzdělávání. Uvádí vzájemnou spolupráci členů školního poradenského …more
Abstract:
The Master's thesis focuses on the barriers of inclusive education in current practice in regular primary schools. The theoretical part includes defining the terms integration and inclusion, the development of society's attitudes towards people with disabilities, as well as legislative anchoring. It explains the definition of a learner with special educational needs (further SEN) and his educational …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

IFANDISOVÁ, Nathalia. Bariéry inkluzivního vzdělávání v současné praxi v základních školách. Ostrava, 2023. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta