Thilak Kumar Venkatesan Ravi Kumar

Master's thesis

Effectiveness of product placement on consumer behavior

Efektivita product placementu na chování spotřebitelů
Abstract:
Jak konvenční reklamní metody ztrácejí na přitažlivosti, výzkumy ukazují, že skrytá reklama bývá účinnější, když její propagační povaha není hned patrná. V důsledku toho současní inzerenti stále více využívají umístění produktu k propagaci značek. Filmy a webové seriály mají podstatný vliv na chování spotřebitelů díky svému kulturnímu dopadu. Zatímco účinnost umístění produktu byla zkoumána především …more
Abstract:
As conventional advertising methods lose traction, research indicates that covert advertising tends to be more effective when its promotional nature isn't immediately apparent. Consequently, contemporary advertisers increasingly utilize product placement to promote brands. Films and web series hold substantial sway over consumer behavior due to their cultural impact. While the efficacy of product placement …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 1. 2024
  • Supervisor: Martin Jurek
  • Reader: Karel Pernica

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/90416

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme:
Management