Ing. Jana Hřebíčková
Master's thesis
Finanční gramotnost
Financial literacy
Abstract:
Diplomová práce zpracovává základní pojetí finanční gramotnosti, získání informací, jaké povědomí mají studenti středních škol o této problematice a následné zařazení této vědy do výuky na středních školách. Finanční gramotnost je důležitá pro zdravý finanční život jedince, rodiny, ale i celého tržního hospodářství. Nedostatečnost vzdělání ve finanční gramotnosti je celosvětovým problémem a stává se …moreAbstract:
The diploma thesis is focused on the financial literacy, information survey among high school students on this topic, and an inclusion of this subject into high school education. Financial literacy is important for healthy financial live of each person, family as well as market economy. Insufficient education in financial literacy is a world-wide issue and it has become a fundamental problem when solving …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uqp7x/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2019
- Supervisor: Ing. Mgr. Miroslava Černá
- Reader: Ing. Peter Marinič, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Teacher Training of Specialized Subjects for Secondary Schools
Theses on a related topic
-
Finanční gramotnost studentů na vybraných středních školách v ČR
Nicola Sopková -
Finanční gramotnost hrou
Anna Ronová -
Finanční gramotnost na základní škole
Kateřina TRLIDOVÁ -
Finanční gramotnost na 1. stupni ZŠ (se zaměřením na 1. období vzdělávání)
Jana Ječmínková -
Ekonomická a finanční gramotnost studentů středních škol
Lucie Lukšovská -
Možnosti začlenění výuky tématu Finanční gramotnost do tematického okruhu Svět práce
Klára HOUZAROVÁ -
Finanční gramotnost žáků na prvním stupni ZŠ
Dana SUKOVÁ -
Využití metody Total Physical Response ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy
Alžběta Hráčková