Teaching Culture in Primary English Classes – Bc. Adéla Schejbalová
Bc. Adéla Schejbalová
Master's thesis
Teaching Culture in Primary English Classes
Teaching Culture in Primary English Classes
Abstract:
Diplomová práce se zabývá výukou reálií v hodinách anglického jazyka na první stupni základní školy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vymezuje několik pojetí termínu kultura, popisuje, jakým způsobem je výuka reálií zakomponována v nejdůležitějších strategických a kurikulárních dokumentech platných v České republice a představuje několik výukových metod a přístupů, které jsou vhodné …moreAbstract:
The diploma thesis deals with teaching culture in primary English classes. It is divided into two parts. The theoretical part presents various perceptions of the term culture, describes how teaching culture in foreign language classes is reflected in Czech educational documents and introduces several teaching methods and approaches and their perspective on teaching culture to primary learners. The …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/j96ky/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2019
- Supervisor: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
- Reader: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Návrh vzdělávacího oboru Divadlo pro první stupeň základní školy
Matyáš Hauser -
Výukové materiály o historii Třebíče pro první stupeň základní školy
Jan Menšík -
Stimulačně edukativní skupiny pro děti předškolního věku v návaznosti na první stupeň základní školy
Simona Gálová -
Výběr učebnice anglického jazyka pro první stupeň základní školy
Michaela Semerádová -
Předcházení šoku z reality u studentů učitelství pro první stupeň základní školy
Barbora Palátová -
Výchovné koncerty pro první stupeň základní školy v jihlavském regionu
Natálie CÁBOVÁ -
Připravenost žáků s SPU při přechodu z prvního stupně základní školy na druhý stupeň
Petra Burešová -
Přechod z 1. stupně základní školy s Montessori výukou na 2. stupeň základní školy s běžnou výukou z pohledu žáka
Eliška Koupilová