Začlenění dětí s odlišným mateřským jazykem z pohledu pedagoga – Bc. Roman Kadlík
Bc. Roman Kadlík
Master's thesis
Začlenění dětí s odlišným mateřským jazykem z pohledu pedagoga
Inclusion of children with a different mother tongue from the perspective of an educator
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na problematiku adaptace žáků s odlišným mateřským jazykem na české základní škole. Teoretická část popisuje proces adaptace, legislativní základy a přípravu školy na přijetí takových žáků. Praktická část se zabývá vyhodnocením rozhovorů s pedagogy a deníkového šetření ukrajinských žáků na zkoumané základní škole.Abstract:
This work focuses on the issue of adapting students with a different mother tongue in Czech elementary schools. The theoretical part describes the process of adaptation, legislative basis, and school preparation for accepting such pupils. The practical part deals with the evaluation of interviews with teachers and a diary survey of Ukrainian pupils at the investigated elementary school.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/o24h8/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D.
- Reader: Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in Natural Science / Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol
Theses on a related topic
-
Podpůrné učební materiály z předmětu český jazyk pro program
Martina Pavelková -
Refugee and migrant children and youths, and their integration
Lucie Michaela Hrdinová -
Ukrainian Migration and Integration in the Czech Republic in the pre-and post-Maidan Era: Immigrant vs Refugee
František KADLEC -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová