Bc. Alžběta Muroňová

Diplomová práce

Psychometrické vlastnosti Škály hodnocení studenta a Rodičovského dotazníku jako pomocných nástrojů ke screeningu vývojové dysgrafie

Psychometric Characteristics of the Pupil Rating Scale and the Parent Questionnaire as Helping Tools for Screening Developmental Dysgraphia
Anotace:
Tato práce si klade za cíl popsat psychometrické vlastnosti Škály hodnocení studenta (ŠHŽ) a Rodičovského dotazníku (RD) a přispět tak k možnému rozšíření screeningových metod, které napomáhají při zjišťování dysgrafických obtíží. V teoretické části přibližuji specifickou poruchu psaní a zmiňuji okolnosti působící na psychiku dítěte s obtížemi v psaní. Shrnuji screeningové a diagnostické nástroje používané …více
Abstract:
The aim of this work is to describe the psychometric characteristics of the Pupil Rating Scale and the Parental Questionnaire to contribute to the possible extension of screening methods which detect dysgraphical difficulties. In the theoretical part I describe a specific writing disorder and I mention the circumstances affecting the psyche of a child with difficulty in writing. I summarize the screening …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 5. 2019

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 29. 5. 2019
  • Vedoucí: prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D.
  • Oponent: doc. PhDr. Jana Marie Havigerová, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta