Bc. Zdeňka Kučerová

Master's thesis

Význam skupinových rozhovorů ve výzkumu trhu

The Significance of Focus Groups in Market Research
Abstract:
Diplomová práce pojednává o významu skupinových rozhovorů ve výzkumu trhu. Skupinové diskuse jsou uchopeny v kontextu kvalitativního marketingového výzkumu. V teoretické části se práce zabývá marketingovým výzkumem, rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem, definuje specifika kvalitativního výzkumu a popisuje techniky sběru dat. Větší prostor je v práci věnován skupinovým diskusím jako …more
Abstract:
The diploma work deals with the importance of group interviews in market research. Group discussions are made in the context of qualitative marketing research. The theoretical part deals with marketing research, the differences between quantitative and qualitative methodologies, defines the specifics of the research and describes data collection techniques. Larger space of this work is devoted to working …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 7. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 8. 2014
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication