Individuální integrace žáků s tělesným postižením do základních škol – Bc. Iveta Řezníčková, DiS.
Bc. Iveta Řezníčková, DiS.
Master's thesis
Individuální integrace žáků s tělesným postižením do základních škol
Individual integration of pupils with physical disability into primary schools
Abstract:
Diplomová práce je zaměřená na problematiku individuální integrace žáků s tělesným postižením do běžné základní školy v Praze a je rozdělena do 4 kapitol. Teoretická část specifikuje tělesné postižení, zaměřuje se zejména na dětskou mozkovou obrnu (nově mozkovou obrnu) a spinální svalovou atrofii, analyzuje legislativu, rozebírá možnosti vzdělávání žáků s tělesným postižením a blíže vymezuje pojmy …moreAbstract:
The thesis focuses on issues of an individual integration of the pupils with physical disability into mainstream school in Prague and it is divided into four chapters. The theoretical part specifies physical disability, focuses especially on children cerebral palsy (newly cerebral palsy) and spinal muscular atrophy, analyses the legislation, looks into , possibilities of education of the pupils with …moreKeywords
Integrace tělesné postižení inkluze mozková obrna spinální svalová atrofie asistent pedagoga žáci se speciálními vzdělávacími potřebami kompenzační pomůcky individuální vzdělávací plán bezbariérovost Integration physical disability inclusion cerebral palsy spinal muscular atrophy assistant of a teacher pupils with special educational needs compensation aids individual education plan wheelchair accessible
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bhl8s/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 5. 2011
- Supervisor: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Aplikace nástrojů RPA prostředí školy se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Jakub VAŇHARA