The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising – Simona Nováková
Simona Nováková
Bachelor's thesis
The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising
The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising
Abstract:
This thesis concentrates on Dove brand and the Campaign for Real Beauty. The purpose of this thesis is to investigate the effectiveness of Dove in terms of branding and the 'ideal beauty' stereotype, as well as the relation of Dove to the contradictory Axe brand and to contrast the Dove Campaign with misleading advertising. The thesis is divided into two parts. Firstly, the theoretical part defines …moreAbstract:
Tato práce je zaměřená na značku Dove a její Kampaň za skutečnou krásu. Cílem práce je zjištění efektivity této značky v rámci brandingu a také v rámci stereotypů spojovaných s ideálem krásy v médiích, dále pak zkoumání vztahu značky Dove s protichůdnou značkou Axe a porovnání Dove kampaně s klamavou reklamou. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vymezuje pojmy z oblasti marketingu a zaměřuje …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2016
Accessible from:: 5. 5. 2016
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Mgr. Olga Jurášková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NOVÁKOVÁ, Simona. \textit{The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising} [online]. Zlín, 2016 [cit. 2023-03-21]. Available from: https://theses.cz/id/kd45hg/. Bachelor's thesis. Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. Thesis supervisor doc. Ing. Mgr. Olga Jurášková, Ph.D.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Nováková, Simona. The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising. Zlín, 2016. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 5.5.2016
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 5. 5. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Kampaň za skutečnou krásu značky Dove a vliv médií na současný kult krásy
Linda HODÍKOVÁ -
Krása bez věkového limitu - analýza Kampaně za skutečnou krásu
Lenka Korbelová -
Gender marketing na příkladu reklamní kampaně Dove
Dominika Šenková -
Reklama a branding - jak lidé vnímají značky
Anna Zlesáková -
Multimediální reklama
Kateřina HORÁKOVÁ