Ing. Libuše Drešlová

Bachelor's thesis

Etika a reklama - případ reklamy na léčivé přípravky

Ethics and Advertisement - Case of Drug Advertisement
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou etiky reklamy na léčivé přípravky a rovněž etikou reklamy na doplňky stravy. Reklama nás provází na každém kroku a je nepochybně „nejhlasitější“ složkou marketingové komunikace. Etika hraje v životě lidí významnou úlohu, hledání toho, co je dobré a správné, je podnětem k rozvoji etiky v moderní společnosti. Pokusila jsem se zaměřit na samoregulaci reklamy vyjádřenou …more
Abstract:
This thesis deals with ethics of advertising of drugs and food supplements. Advertising has become a part of our everyday life and is one of the most visible components of marketing communication. Ethics has an important role in people’s lives, search for good and correct is impetus to modern society ethics development. I tried to focus on advertising self-regulation that is expressed in codes of ethics …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2008
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: JUDr. Petr Majerik

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní