Etika a reklama - případ reklamy na léčivé přípravky – Ing. Libuše Drešlová
Ing. Libuše Drešlová
Bachelor's thesis
Etika a reklama - případ reklamy na léčivé přípravky
Ethics and Advertisement - Case of Drug Advertisement
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou etiky reklamy na léčivé přípravky a rovněž etikou reklamy na doplňky stravy. Reklama nás provází na každém kroku a je nepochybně „nejhlasitější“ složkou marketingové komunikace. Etika hraje v životě lidí významnou úlohu, hledání toho, co je dobré a správné, je podnětem k rozvoji etiky v moderní společnosti. Pokusila jsem se zaměřit na samoregulaci reklamy vyjádřenou …moreAbstract:
This thesis deals with ethics of advertising of drugs and food supplements. Advertising has become a part of our everyday life and is one of the most visible components of marketing communication. Ethics has an important role in people’s lives, search for good and correct is impetus to modern society ethics development. I tried to focus on advertising self-regulation that is expressed in codes of ethics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2008
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/gb1bq/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2008
- Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
- Reader: JUDr. Petr Majerik
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Exploring the corporate codes of ethics of technological companies in India and comparison with the Indian legal framework
Lester Aranha -
Code of Ethics v CSR reportingu organizace
Nikol Kurtulíková -
Etické aspekty v reklamě na léčivé přípravky a doplňky stravy
Kateřina Pažoutová -
Chování spotřebitele na trhu s doplňky stravy
Zuzana Vostalová -
Právní a etické otázky regulace reklamy (se zaměřením na doplňky stravy)
Soňa Jweidová -
ETICKÝ KODEX: IDEÁL - REALITA
Jana Musilová -
Etika a reklama
Gabriela Budilová -
Institucionalizovaná etická samoregulace reklamy – komparativní analýza stížností v ČR a v sousedních zemích
Kristýna Bendová