Bc. Anita Žáková
Master's thesis
Strategické řízení značky Asics
Asics Strategic Brand Management
Abstract:
Cílem práce bylo zhodnotit strategii positioningu značky Asics na českém trhu s běžeckou obuví, navrhnout opatření k eliminaci nesouladu mezi identitou a image značky, zjistit povědomí o značce a její vnímání zákazníky. Teoretická část je sestavena na základě studia a komparace odborné literatury. Vlastní práce čerpá z teoretických poznatků, kdy je provedena analýza sekundárních dat o značce, včetně …moreAbstract:
The aim of the thesis was to evaluate the positioning strategy of the Asics brand on the Czech market with running shoes, to propose measures to eliminate the inconsistency between the brand identity and image, to determine the brand awareness and its perception by customers. The theoretical part is based on the study and comparison of literature. The thesis itself draws on the theoretical knowledge …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 4. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2024
- Supervisor: Ing. Lucie Vokáčová, Ph.D.
- Reader: Lukáš Novotný, externi
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme:
Ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Marketing v neziskových organizacích - Marketing v AČR
Tibor Čatai -
Komunikační plán vybrané společnosti se zaměřením na internetový marketing a marketing na sociálních sítích
Lucie ZIEBOVÁ -
Social Media marketing podniku cestovního ruchu se zaměřením na Instagram marketing
Simona Nováčková -
Marketing produktů ve videoherním průmyslu
Tomáš Zakucia -
Marketing prostřednictvím sociálních sítí na příkladu veřejných knihoven
Kryštof Macek -
Destinační management a nástroje jeho komunikace
Caroline Suzanne Karda -
Destinační management v České republice
Miroslava Uhlíková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights