Marketing strategies which may be developed by the Department of English and American studies at University of Ostrava to attract new students. – Bc. Monika ŠIMONÍKOVÁ
Bc. Monika ŠIMONÍKOVÁ
Master's thesis
Marketing strategies which may be developed by the Department of English and American studies at University of Ostrava to attract new students.
Marketing strategies which may be developed by the Department of English and American studies at University of Ostrava to attract new students.
Abstract:
This diploma thesis deals with marketing strategies and marketing communications of higher education institutions that may be applied to the Department of English and American Studies of University of Ostrava, focusing on secondary school students - the applicants for study. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part explains basic terms such as marketing, marketing …moreAbstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovými strategiemi a marketingovou komunikací, které je možné uplatnit na Katedře anglistiky a amerikanistiky Ostravské univerzity v Ostravě se zaměřením na studenty středních škol čili potenciální uchazeče o studium. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje základní pojmy, jako je marketing, marketingový mix, marketingové komunikace …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2014
Accessible from:: 16. 4. 2014
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Ivana Řezníčková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠIMONÍKOVÁ, Monika. \textit{Marketing strategies which may be developed by the Department of English and American studies at University of Ostrava to attract new students.}. Online. Master's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2014. Available from: https://theses.cz/id/kqw8fw/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŠIMONÍKOVÁ, Monika. Marketing strategies which may be developed by the Department of English and American studies at University of Ostrava to attract new students.. Ostrava, 2014. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 16.4.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 16. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikace českých vysokých škol s důrazem na propagaci oborů marketingu, marketingové komunikace
Karyna Yusupova -
Výzkum způsobů komunikace, její vývoj a cíle v různých časových etapách nedávné historie. Konfrontace těchto způsobů komunikace s očekávanými způsoby komunikace a návrh modelu nové komunikace pro budoucnost
Pavel Hoda -
Moderní nástroje marketingové komunikace a jejich pozice v současné integrované marketingové komunikaci
Marek Tocháček -
Specifiky integrované marketingové komunikace ve vybraných oborech (Projekt marketingové komunikace módní značky vstupující na nový trh)
Eva Korinkova -
Komunikace jako klíčová aktivita a nástroj rozvoje vztahu. Metody komunikace a sledované cíle.Výzkum spojení komunikace – produkt – konkurenční výhoda – odlišení se – vztah
Jana Rendlová -
Využití moderních trendů marketingové komunikace ve vybrané společnosti
Manová Manová -
Specifiky integrované marketingové komunikace ve vybraných oborech – entertainment marketing (projekt dramaturgie, produkce a marketingové komunikace eventu)
Kamila Urbánková -
Využití alternativních forem marketingové komunikace vybrané společnosti
Darina Foltová