Vladimir Shpilkin

Master's thesis

Viral marketing - Campaign planning and implementation

Plánování a Realizace virální marketingové kampaně
Abstract:
Diplomová práce analyzuje plánování a realizaci virální marketingové kampaně. Tedy, historie marketingu a marketingové komunikace jsou analyzovány s cílem pochopit, proč je fenomén virality v moderním smyslu relativně moderní. Také slovo jako základ pro virálnost je bráno v potaz a diskutováno - jak je možné jej vytvořit a později i udržet. Kromě toho, specifika virální kampaně – spuštění, implementace …more
Abstract:
AbstractThe thesis analyzes viral marketing-campaign planning and implementation. Thus, history of marketing and marketing communications are analyzed with a goal to understand, why the phenomenon of virality in its modern sense is relatively modern. Also, word of mouth as the basis of the virality is looked on and discussed- how it is possible to create it and later sustain as well. Moreover, the …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 9. 2018
  • Supervisor: Antonín Pavlíček
  • Reader: Martin Potančok

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/74686

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities