Preferenční relace na množině náhodných veličin – Petra Bittnerová
Petra Bittnerová
Bachelor's thesis
Preferenční relace na množině náhodných veličin
Preference Relations On The Set of Random Variables
Abstract:
V práci jsou studovány různé možnosti uspořádání náhodných veličin. Jednotlivé přístupy jsou rozčleněny do tří skupin ? uspořádání podle číselných charakteristik polohy, uspořádání podle pravděpodobnosti překročení aspirační úrovně a uspořádání podle stochastické dominance 1. a 2. řádu nebo podle tzv. druhého pravidla stochastické dominance. Jednotlivé metody jsou ilustrovány na názorných příkladech …moreAbstract:
In the thesis, different methods for ranking of random variables are studied. The possible approaches are sorted to three groups ? ranking according to the numerical characteristics of position, ranking according to the probability of exceeding of threshold value, and the rules of stochastic dominance. The particular methods are illustrated by examples
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2010
- Supervisor: Ondřej Pavlačka
- Reader: Eva Bohanesová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 15. 4. 2010 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Přírodovědecká fakultaBachelor programme / field:
Aplikovaná matematika / Matematika-ekonomie se zaměřením na bankovnictví
Theses on a related topic
-
Rozdělení pravděpodobnosti odvozená z urnových modelů
Richard Dohnálek -
Využití jádrových odhadů hustoty pro popis rozdělení pravděpodobnosti srážkových úhrnů
Anna Maksaeva -
Stanovení míry rizika pro eliptická rozdělení pravděpodobnosti akciového portfolia
Kateřina Zelinková -
Cirkulární rozdělení pravděpodobnosti
Karolína Vítková -
Zobecněné a normální inverzní Gaussovo rozdělení pravděpodobnosti
Jana Štrosová -
Odhady parametrů některých rozdělení pravděpodobnosti a jejich vlastnosti
Martin Reiss -
Stochastická uspořádání
Veronika Ganzová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights