CSR in rural areas: The case of SMEs in Central Bohemian Region – Šárka Nováková
Šárka Nováková
Master's thesis
CSR in rural areas: The case of SMEs in Central Bohemian Region
Společenská odpovědnost firem v rurálních oblastech. Případ malých a středních podniků ve Středočeském kraji
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vývojem společenské odpovědnosti firem (CSR) v kontextu malých a středních podniků působících především ve venkovských oblastech. Primární cílem je zjistit vztah malých a středních podniků ke společenské odpovědnosti. První část práce se zaměřuje na koncept CSR a zároveň strategickou podporou venkovských oblastí a malých a středních podniků ze strany EU a vlády ČR. Druhá …moreAbstract:
This thesis maps the development and understanding of Corporate SocialResponsibility in today’s world. In addition, it presents the most worrisomeproblems of rural areas in European Union and covers strategies and action plansthat the EU implements in order to solve these problems. One of the key pillarsof the strategies is the emphasis on SMEs and their role in the process ofdevelopment, which can …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 8. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76827
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2019
- Supervisor: Eva Kašparová
- Reader: Michael Zerr
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76827
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Ondřej Hanulík