Bc. Barbora Topinková

Bachelor's thesis

Segmentace portfolia potenciálních zákazníků

The segmentation of potential client portfolio
Abstract:
Práce se zabývá popisem hlavních pojmů o segmentaci trhu a jejím vyhodnocováním. Dále se práce zabývá vyčleněním trhu z pohledu positioningu a targetingu. V práci je použita SWOT analýza, která je důležitá pro kvalitní a správnou segmentaci. Tato analýza je pak použita ve výsledkové části k zpracování návrhu segmentace české firmy, která uvádí nový výrobek na trh. S tím je spojena i tvorba a vyhranění …more
Abstract:
The thesis deals with introduction of major terms about market diversification and its evaluation. The thesis also deals with allocation of market from the positioning and targeting point of view. SWOT analysis is used, which is important for correct and good-quality segmentation. This analysis is later used in the result part of the thesis to execute a proposal of segmentation of a Czech company, …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 9. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 11. 2017
  • Supervisor: Ing. Miloslav Šašek
  • Reader: Ing. Pavel Rosenlacher

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication