Green marketing – CSR a marketing Plzeňského Prazdroje – Eva Soudková
Eva Soudková
Bachelor's thesis
Green marketing – CSR a marketing Plzeňského Prazdroje
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingem Plzeňského Prazdroje s cílem analyzovat a informovat veřejnost o jeho ekologických marketingových koncepcích a CSR aktivitách. Teoretická část uvádí základní pojmy z oblasti marketingu a ekologického marketingu čerpané z dostupných literárních a internetových zdrojů a také zelený marketingový mix. Dále práce přiblíží cíle této formy marketingu, její význam a strategie …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the marketing of Plzeňský Prazdroj in order to analyse and inform the public about its environmental marketing concepts and CSR activities. The theoretical part presents basic concepts of marketing and environmental marketing drawn from available literature and internet sources as well as the green marketing mix. Furthermore, the thesis will outline the objectives of …moreKeywords
Ekologie green marketing ekologický marketing greenwashing Plzeňský Prazdroj společenská odpovědnost uhlíková neutralita výroba piva chování spotřebitelů empirický výzkum ecology ecological marketing social responsibility CSR carbon neutrality beer production consumer behavior empirical research
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 8. 2022
Identifier:
http://theses.cz/id/l2hqzr/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2022
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SOUDKOVÁ, Eva. \textit{Green marketing – CSR a marketing Plzeňského Prazdroje}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech Technical University in Prague, Celoškolská pracoviště (studium mimo fakulty). 2022. Available from: https://theses.cz/id/l2hqzr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
České vysoké učení technické v Praze
Celoškolská pracoviště (studium mimo fakulty)Bachelor programme:
Ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Vnímání Corporate Social Responsibility kulturních projektů návštěvníky
Martina Vachalová -
Společenská odpovědnost firmy a sociální marketing
Richard Prorok -
Analýza postojů spotřebitelů generace Y a Z na trhu s ekologickými dentálními potřebami
Kristýna Stromská -
Projekt efektivního internetového marketingu pro Plzeňský Prazdroj, a.s.
Lenka Rašková -
Green marketing
Kateřina Menšíková