The Specifics of Speaking English in Czech Business Administration (The Needs of Speakers) – Bc. Eliška Doleželová
Bc. Eliška Doleželová
Bachelor's thesis
The Specifics of Speaking English in Czech Business Administration (The Needs of Speakers)
The Specifics of Speaking English in Czech Business Administration (The Needs of Speakers)
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je identifikovat jazykové potřeby mluvčích angličtiny v české manažerské praxi. Teoretická část práce je zaměřena na výuku angličtiny jako cizího jazyka v České republice, dále charakterizuje obchodní angličtinu v mezinárodní obchodní komunikaci a popisuje její roli v českém kontextu. Praktická část vychází z průzkumu jazykových potřeb studentů firemních kurzů obchodní angličtiny …moreAbstract:
The aim of this bachelor's thesis is to identify English language needs of speakers in Czech Business Administration. The theoretical part is focused on learning English as a foreign language in the Czech Republic, the characteristics of Business English in international business communication and its role in the Czech context. The practical part is based on the research conducted on language needs …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2019
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DOLEŽELOVÁ, Eliška. \textit{The Specifics of Speaking English in Czech Business Administration (The Needs of Speakers)}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2019. Available from: https://theses.cz/id/l2hv9k/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Doleželová, Eliška. The Specifics of Speaking English in Czech Business Administration (The Needs of Speakers). Zlín, 2019. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Učebnice angličtiny „Complete Advanced“ a „Advanced Result“ jako příprava na cambridgeskou zkoušku C1 Advanced, část Writing
Lenka Musialková -
Příběh jako nástroj pro rozvoj řečové dovednosti mluvení v angličtině na úrovni B1
Iveta Kousalová -
Hraní rolí jako prostředek zpřístupnění výuky jazykových funkcí dospělým studentům na úrovni A2-B1 (podle SERRJ)
Gabriela Mühlfeitová -
Lektor jako spolutvůrce sociálního klimatu třídy
Andrea Kurková -
Možnosti využití učebních strategií jako kompenzace vývojové dysfázie u vysokoškolské studentky
Markéta Soukupová -
Komunikační strategie u studentů v angličtině jako cizím jazyce
Kristýna Hálová -
Reprodukce genderových stereotypů ve výuce angličtiny jako cizího jazyka
Marie Doskočilová -
Bilingvní děti ve věku od 11 do 15 let, žijící v České republice, které se učí angličtinu jako cizí jazyk.
Valentina ORLOVA