Tips for using fantasy books with teenagers – Bc. Kateřina Vařechová
Bc. Kateřina Vařechová
Master's thesis
Tips for using fantasy books with teenagers
Tips for using fantasy books with teenagers
Abstract:
Diplomová práce je založena na teoretických studiích využití literatury a ´fantasy´ knih ve výuce jazyka obecně, ale i na mých vlastních zkušenostech a poznatcích. Teoretická část se zabývá různými oblastmi využití dětské literatury a literatury pro mládež a ´fantasy´ khih a také rozvojem jazykových schopností a dovedností. Práce se také zabývá výběrem a hodnocením vhodné literatury a ´fantasy´ knížek …moreAbstract:
The diploma thesis is based on both theories of using literature and fantasy books in language teaching in general and my own experience. The theoretical part deals with various aspects of using children´s and juvenile literature and fantasy books with teenagers and also developing language-learning skills. The issues of selecting and evaluating suitable literature and fantasy books, and some criteria …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pb7zz/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
- Reader: Mgr. Naděžda Vojtková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Návrh didaktické knihy pro rozvoj kreativity v estetické výchově
Martina Chmelíková -
Využití didaktické textilní knihy pro rozvoj předmatematického myšlení
Lucie SLUŤÁKOVÁ -
Úprava knihy pro osoby s mentálním postižením: Markus Zusak - Zlodějka knih
Frederika DOSEDĚLOVÁ -
Můj svět Pokémonů : Umělecko-pedagogický projekt autorské knihy s tvůrcem s poruchami autistického spektra
Kamila Hrbková -
Typografické a výtvarné zpracování odborné knihy
Nikola KAŠTOVSKÁ -
Výuka čtení žáků s dyslexií ve 2. a 3. ročníku základních škol v hlavním vzdělávacím proudu
František Pažourek -
Využití metody Splývavého čtení v edukaci žáků s potížemi učení
Alena Stejskalová -
Didaktické hry a pomůcky ve výuce elementárního čtení a psaní u žáků se specifickými poruchami učení
Jana Šustáčková