Komunikační schopnosti žáků s lehkým mentálním postižením ve vzdělávacím procesu – Mgr. Andrea Wolfová, DiS.
Mgr. Andrea Wolfová, DiS.
Master's thesis
Komunikační schopnosti žáků s lehkým mentálním postižením ve vzdělávacím procesu
Communication skills of pupils whit mild mental disabilities in the educational process
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na komunikační schopnosti žáků s lehkým mentálním postižením. Práce je rozdělena do čtyř kapitol – tři teoretické a jednu praktickou. První kapitola se zabývá komunikačními schopnostmi, popisuje pojmy komunikace, jazyk a řeč, zaměřuje se na narušenou komunikační schopnost, alternativní a augmentativní komunikaci. Druhá kapitola je zaměřena na lehké mentální postižení. Vymezen …moreAbstract:
Diploma thesis is focused on communication ability of pupils with light mental disability. Thesis is divided in four chapters – three theoretic and one practical. First chapter seals with communication abilities, describes communication, language and speech, focuses on disrupted communication ability, alternative and augmentative communication. Second chapter is focused on light mental disability. …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hr9ic/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 1. 2017
- Supervisor: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
WOLFOVÁ, Andrea. \textit{Komunikační schopnosti žáků s lehkým mentálním postižením ve vzdělávacím procesu}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/l5wfcj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Srovnání interakčního a komunikačního stylu učitele a žáka na alternativní a standardní škole
Lucie STRAŠILOVÁ -
Postoj pedagogů k aktivitám pro rozvoj komunikačních dovedností dětí předškolního a mladšího školního věku uvedených v publikaci Helping Children to Improve their Communication Skills,Therapeutic Activities for Teachers, Parents and Therapists
Barbora Škubalová -
Vliv canisterapie na narušenou komunikační schopnost
Anna Rozmarinová -
Komunikační schopnost dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku
Lenka Odehnalová -
Komunikační schopnost u dětí předškolního věku
Barbora Cahlová -
Komunikační schopnost dětí s orofaciálními rozštěpy
Adéla Bischofová -
Hudebně nadaní žáci a jejich jazyková a komunikační schopnost
Renata Horáková