Su alcuni marchionimi alimentari italiani. Una prospettiva onomastica – Bc. Alena Havelková
Bc. Alena Havelková
Master's thesis
Su alcuni marchionimi alimentari italiani. Una prospettiva onomastica
On food brand names in Italy. An onomastic perspective
Abstract:
The aim of this theses is to outline the morphological, orthographic and semantic structure of brand names of biscuits sold in Italy. The scope of these names is to catch the attention of buyer in order to convince him to buy the product. On one hand, the brand names are results of linguistic operations, on the other, they are results of marketing strategies. The section describing the meaning of a …viacAbstract:
Cieľom diplomovej práce je načrtnúť morfologickú, ortografickú a sémantickú štruktúru obchodných názvov sušienok predávaných v Taliansku. Cieľom týchto mien je upútať pozornosť kupujúceho a presvedčiť ho o kúpe výrobku. mená produktov sú výsledkom kombinácie lingvistických a marketingových stratégií. Práca pozostáva z piatich kapitol. Prvá kapitola vysvetľuje koncept obchodných mien a tvorbu slov v …viac
Jazyk práce: Italian
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 9. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/h5f9i/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 9. 2019
- Vedúci: Ph.D. Alessandro Bitonti
- Oponent: Mgr. Kateřina Garajová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Philology / Italian Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Dominik HONEŠ -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
The Language of Advertising Sports Nutrition and Supplements
Lukáš KALETA -
Characteristics of the Language of Advertising: Profanity in Contemporary Advertising
Simona VERNEROVÁ -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková