Die Konstruktion von Identität bei einer ethnischen Minderheit am Beispiel des Fremdsprachenunterrichts in Südböhmen – Bc. David FISCHBÖCK
Bc. David FISCHBÖCK
Master's thesis
Die Konstruktion von Identität bei einer ethnischen Minderheit am Beispiel des Fremdsprachenunterrichts in Südböhmen
The Construction of Ethnic Minority Identity in Foreign Language Teaching in South Bohemia
Abstract:
This master thesis concerns itself with the topic of creation of identity in relation to language acquisition and its role in the teaching of foreign languages. In the first, theoretical part of this thesis, the connection between language and identity is explored from multiple perspectives. First, identity and its numerous subtypes are described from a psychological point of view. Later, the focus …moreAbstract:
Tato magisterská práce se zabývá tématem konstrukce identity ve vztahu k osvojování jazyka a rolí identity ve výuce cizích jazyků. V první, teoretické části jsou popsány vztahy mezi jazykem a identitou z několika perspektiv. Nejprve jsou identita a její různé poddruhy definovány z psychologického hlediska. Poté se pozornost přesouvá na spojitost mezi osvojováním jazyků a konstrukcí identity ve vztahu …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2021
Thesis defence
- Supervisor: doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FISCHBÖCK, David. \textit{Die Konstruktion von Identität bei einer ethnischen Minderheit am Beispiel des Fremdsprachenunterrichts in Südböhmen}. Online. Master's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Education. 2021. Available from: https://theses.cz/id/lfdrma/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
FISCHBÖCK, David. Die Konstruktion von Identität bei einer ethnischen Minderheit am Beispiel des Fremdsprachenunterrichts in Südböhmen. Č. Budějovice, 2021. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Pedagogická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EducationMaster programme / field:
Primary school teaching / AJn-NJn-SZn
Theses on a related topic
-
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Strategie učení se anglickému jazyku u žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni ZŠ
Ivana BORZYKOVÁ -
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Žákovské strategie k učení se ruskému jazyku
Apolena Procházková -
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině
Petra Fuková -
Pojetí mediace ve výuce angličtiny jako cizího jazyka v souladu s aktualizovanou podobou Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Jan HOSTAŠ -
Jazyk básníka jako jazyk divadla. Potenciální scéničnost v textu Lorcovy Krvavé svatby
Eliška Houserová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights