Martina Řehořová
Master's thesis
Psychologie reklamy
psychology of advertising
Abstract:
Diplomová práce se zabývá zkoumáním vlivu reklamy na nákupní chování spotřebitelů vybrané společnosti v prostorách státního podniku za využití teoretických poznatků o reklamě a psychologii spotřebitele. Teoretická část zpočátku definuje pojmy z oblasti marketingu, marketingové komunikace a samotné reklamy. Následně je v dalším teoretickém okruhu objasňováno psychologické hledisko, kde se jedná především …moreAbstract:
The thesis examines the impact of advertising on consumer behavior in selected areas of the state company for the use of theoretical knowledge about advertising and consumer psychology. Initially the theoretical part defines the concepts of marketing, marketing communications and advertising itself. Subsequently, the other theoretical circuit elucidated the psychological aspect, where it is all about …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 11. 2014
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Hana Chýlová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Public Administration and Regional Development
Theses on a related topic
-
Company's strategy of marketing communications
Sandhiya Suresh -
The role of new media in modern marketing communications
Tatyana Khvan -
Towards circular economy: analysis on how enterprises influence consumers through electronic marketing communications
Ngoc Vu Hong -
Marketing communications management of a confectionery company in the context of the Covid-19 pandemic
Anna Klimenko -
Integrated Marketing Communications and company’s business plan
Pavla Denková -
Cross-cultural Adaptation of Digital Marketing Communications of International FMCG Companies in CEE
Egor Demtsev -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Anna Grygoryuk -
Prostředky marketingové komunikace pro vybranou cílovou skupinu - děti a mládež
Pavlína Hovorková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights