Bc. Šárka Halámková

Master's thesis

Vnímání plus size modelek v reklamách na základě genderu recipientů

Perception of Plus Size Models in Advertisements Based on the Gender of Recipients
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním plus size modelek v reklamách v závislosti na pohlaví příjemce reklamního sdělení. Teoretická část popisuje ideál krásy, vliv médií na tělesný vzhled a genderové role a stereotypy v souvislosti s reklamou. Praktická část se zabývá plus size modelingem v kontextu s konkrétními značkami. Díky poznatkům kvantitativního a kvalitativního šetření z praktické části …more
Abstract:
The aim of this thesis is to argue the perception of plus size models in advertisements depending on gender of the recipient. The theoretical part describes the ideal of beauty, the influence of the media on physical appearance and gender roles and stereotypes regarding to advertising. The practical part deals with plus size modeling in the specific brands context. Furthermore, the findings from quantitative …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2022

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Ing. Mgr. Olga Dolínková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Halámková, Šárka. Vnímání plus size modelek v reklamách na základě genderu recipientů. Zlín, 2022. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe