Mgr. Gabriela Adámková
Bachelor's thesis
Britské svátky a písně s nimi spojené
British festivals and their songs
Abstract:
Cílem bakalářské práce British Festivals and Their Songs je vytvoření plánů hodin, které se zaměřují na Britské svátky a to: Nový Rok, Svatý Valentýn, Velikonoce, Letní prázdniny, Halloween a Vánoce. Hlavní částí plánu hodiny je píseň, která je v každé hodině různě použita. V každé hodině jsou také použity doplňující aktivity na pochopení a osvojení si základních znaků daného svátku.Abstract:
The aim of this bachelor thesis British Festivals and Their Songs is the creation of lesson plans that are focused on British festivals, namely: New Year’s Day, St. Valentine's Day, Easter, Summer Bank Holiday, Halloween and Christmas. Song is a centrepiece of each lesson plan with different ideas how to use it. There are also additional activities in each lesson plan for the pupils to understand and …moreKeywords
Britské svátky Nový Rok Svatý Valentýn Velikonoce Letní prázdniny Halloween Vánoce plány hodin učení pomocí písniček výuka slovíček výuka pomocí aktivit Key words British festivals New Year’s Day St. Valentine’ Day Easter Summer Bank Holiday Christmas lesson plans teaching through songs teaching vocabulary teaching through activities.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hm9ad/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2009
- Supervisor: Mgr. Jaroslav Suchý
- Reader: PhDr. Irena Přibylová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Teaching and learning English prepositional constructions through activities and games
Zuzana Epelde -
Teaching grammar through song-based activities
Martin Zeman -
Teaching English through Musical Songs
Lucie Čechová -
The use of songs in teaching and their contribution to the motivation of students to learn English
Vít Dostál -
American and British English Pronunciation in English Songs and Learners' Perception of the Differences
Žaneta Voldánová -
Výuka českého jazyka na 1. stupni ZŠ pomocí zábavných aktivit
Žaneta Pácaltová -
Návrh metodického materiálu k výuce první pomoci v oblasti ochrany člověka za mimořádných událostí
Vanda Lízalová