„Revoluce“ v masových médiích ve Velké Británii na přelomu padesátých a šedesátých let 20. století. Příspěvek k evropské konzumní společnosti po roce 1945 – Martina Kapitáňová
Martina Kapitáňová
Master's thesis
„Revoluce“ v masových médiích ve Velké Británii na přelomu padesátých a šedesátých let 20. století. Příspěvek k evropské konzumní společnosti po roce 1945
"Revolution" of Mass Media in Great Britain at the Turn of 1950s and 1960s of 20th Century
Abstract:
Diplomová práce se zabývá změnami, které nastaly v masových médiích na přelomu padesátých a šedesátých let 20. století. Přispívá tak ke studiu vzniku konzumní společnosti po roce 1945. Cílem této práce je zjistit, jak se masová média, zejména televize, ve studovanou dobu vyvíjela a jak přispěla k rozvoji konzumní společnosti ve Velké Británii. Zda dokázala ovlivnit chování lidí, jejich postoje či názory …moreAbstract:
This thesis deals with the changes that have occurred in the mass media at the end of the fifties and sixties of the 20th century. It thus contributes to the study of consumer society after 1945. The aim of this work is to determine how the mass media, especially television, in the period studied and developed to contribute to the development of a consumer society in the UK. Whether mass media are …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 11. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/58940
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2013
- Supervisor: Jaromír Soukup
- Reader: Martin Kovář
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KAPITÁŇOVÁ, Martina. \textit{„Revoluce“ v~masových médiích ve Velké Británii na přelomu padesátých a~šedesátých let 20. století. Příspěvek k~evropské konzumní společnosti po roce 1945}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2010. Available from: https://theses.cz/id/ln45xe/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/58940
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Hospodářské a politické dějiny 20. století
Theses on a related topic
-
Consumer Society, advertising on video game for smartphones.
Ernesto Triana Delgado -
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
Mariia Titova -
Konzumní společnost a konzumní kultura
Hana Blahová -
Vliv marketingové komunikace na konzumní společnost
Daniel Sýkora -
Konzumerismus a konzumní společnost na kosmetickém trhu
Trang Phuong Nguyen -
Konzumní společnost - trh s oblečením
Tereza Kobrzková -
Umění a konzumní společnost
Petra Kuchařová -
Vliv marketingové komunikace na konzumní chování společnosti
Jan Vošahlík