Vzdělávací dráha romských vysokoškolských studentů – Bc. Kristýna Žilková
Bc. Kristýna Žilková
Master's thesis
Vzdělávací dráha romských vysokoškolských studentů
Educational journey of the Roma university students
Abstract:
Diplomová práce nabízí vhled do problematiky vzdělávací dráhy romských vysokoškolských studentů, kteří pochází ze sociálně vyloučeného prostředí. V teoretické části práce jsou představeny pohledy českých i zahraničních autorů na vzdělávání Romů. Po získání teoretického přehledu jsem realizovala rozhovory s 8 romskými vysokoškolskými studenty, díky nimž jsem získala potřebná data pro empirickou část …moreAbstract:
The thesis offers insight into the educational path of Roma university students who come from social exclusion backgrounds. The theoretical part of the thesis presents the views of Czech and foreign authors on the education of the Roma people. After obtaining the theoretical overview, I conducted interviews with 8 Roma university students, which provided me with the necessary data for the empirical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qjdrc/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 1. 2023
- Supervisor: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Social pedagogy and counselling / Social pedagogy and counselling
Theses on a related topic
-
Volba další vzdělávací dráhy u vybrané cílové skupiny osob ohrožených sociálním vyloučením
Kamila Klecanská -
Vzdělaní Romové a vybrané aspekty jejich vzdělávací dráhy
Martina Kánská -
Social Media and Gaming: Social Psychological Contributions to English Language Acquisition in Pupils in Compulsory Lower Secondary School Education.
Daniel Mark Sargeant -
Očekávání versus zkušenosti žáků s přechodem ze základní školy na střední
Emílie Mládková -
Asistent pedagoga na základní a střední škole
Lucie Tesařová -
Asistent pedagoga v inkluzi u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole
Kamila Matuchová -
Podpora žáků s narušenou komunikační schopností při přechodu ze základní školy logopedické na střední školu
Renata Svobodová -
Výuka pracovních činností na základní škole jako prostředek pro výběr střední školy
Rostislav Maršálek