Determining the Brand Awareness of Product Placement in Video Games – Marek Král
Marek Král
Bachelor's thesis
Determining the Brand Awareness of Product Placement in Video Games
Vymezení povědomého vnímání reklamy skrz product placement ve videohrách
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vymezení povědomého vnímání reklamy skrz product placement ve videohrách. Teoretická část obsahuje informace o marketingu, product placementu a videohrách. Praktická část se zaměřuje na analýzu provedeného marketingového výzkumu ohledně product placementu ve videohrách. V závěru jsou uvedeny faaktory, které se nejvyšší mírou podílý na hladině povědomí o značkách …moreAbstract:
This bachelor thesis focusses on the determination of the brand awareness of product placement in video games. The theoretical part includes information about marketing, product placement and video games. The practical part consists of evaluation of the market research about product placements in video games. Conclusion suggests the most important factors influencing the level brand awareness.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2015
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Steven Van Wichelen
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KRÁL, Marek. \textit{Determining the Brand Awareness of Product Placement in Video Games}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2015. Available from: https://theses.cz/id/lwcx8f/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
Application of content marketing in marketing communication of universities
Katarína Marečková -
Marketingová komunikace - product placement
Karyna Vasiuk -
Product placement ve vybraných pořadech českých televizí
Magda Průšková -
Product placement v českém filmu
Kristýna Klemová -
Product placement a jeho využití v rámci integrované marketingové komunikace
Yuliya Laas -
Product placement - způsoby využití a jejich efektivnost
Nikola Horníková -
Product placement a jeho uplatnění ve vybraném filmu
Vasyl Myrgorod -
The Effects of Product Placement on Consumer Behavior (Důsledky product placementu na chování spotřebitele)
Steven Van Wichelen
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights