Gabriela HÁJKOVÁ

Master's thesis

Vyrůstání v bilingvním prostředí: Jak si bilingvní děti osvojují jazyky.

Growing up bilingual: How do bilingual children acquire languages?
Abstract:
This thesis deals with the topic of bilingual children. It deals with growing up and with acquiring languages of children in bilingual families. One of the parents is an English native speaker. It is not only connected with Czech and English languages but with another world languages as well. The thesis is devided into two parts, the theoretical one and the practical one. The theoretical part deals …more
Abstract:
Tato práce popisuje vyrůstání a osvojování jazyků dětí v bilingvních rodinách. Jeden z rodičů je vždy anglickým rodilým mluvčím. Nejedná se pouze o kombinaci anglického jazyka s českým, ale i s jiným světovým jazykem. Práce je rozdělena na dvě části a to na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se v jednotlivých kapitolách zabývá vlastním významem, vývojem jazyků u bilingvních dětí, tím, co …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2012
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Libuše Slavíková, M.A. CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HÁJKOVÁ, Gabriela. Vyrůstání v bilingvním prostředí: Jak si bilingvní děti osvojují jazyky.. Plzeň, 2012. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická