Teaching English to Children with Special Needs – Bc. Petra Kostelníková
Bc. Petra Kostelníková
Bachelor's thesis
Teaching English to Children with Special Needs
Teaching English to Children with Special Needs
Abstract:
Ve své bakalářské práci se zabývám výukou angličtiny žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Ve své práci jsem se zaměřila především na žáky šestých tříd, jelikož je tento ročník přechodem z prvního stupně na druhý. Má práce se týká především dyslektických dětí. V teoretické části práce jsem se snažila vysvětlit co to dyslexie vlastně je, čím je zapříčiněna, jak ji rozpoznáme a především …moreAbstract:
I deal with the topic of teaching English to pupils with specific learning disabilities in basic school. I focus on pupils from the sixth class, whereas this form means the transition between the primary and secondary school. My thesis particularly deals with dyslexic children. In the theoretical part I tried to explain what dyslexia is, how it is caused, how we identify it and mainly I focused on …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rihqi/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2010
- Supervisor: Dr. Rita Chalmers Collins
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková -
The role of attachment in adolescent pupil-music teacher relationship
Ulrika Sedláková -
Analýza možností využití eye-tracking brýlí Pupil Labs v kartografii.
Marek SPURNÝ -
Analýza možností využí eye-tracking brýlí Pupil Labs v kartografii
Marek SPURNÝ