The use of the mother tongue in English language lessons for grammar school students – Bc. Pavla Šaldová
Bc. Pavla Šaldová
Master's thesis
The use of the mother tongue in English language lessons for grammar school students
The use of the mother tongue in English language lessons for grammar school students
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na používání mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka na gymnáziu, přičemž byly zkoumány nejběžnější situace jeho používání. Práce má za cíl zjistit, jak při výuce zapojují mateřský jazyk učitelé a jak studenti nižší i pokročilé úrovně znalosti anglického jazyka. Teoretická část se zabývá především výhodami a nevýhodami používání mateřského jazyka, jakož i poměrem jeho …moreAbstract:
The aim of this thesis is to discover the purposes of the use of the mother tongue in teaching English to grammar school students, to identify the most common situations of its use, and to find out to what extent the first language is used by teachers and students at both the lower and advanced levels. The theoretical part primarily deals with the benefits and drawbacks of the use of the mother tongue …moreKeywords
mother tongue target language foreign language learning learner´s belief teacher´s belief teaching grammar translation teaching beginners language acquisition mateřský jazyk cizí jazyk výuka cizích jazyků přesvědčení studenta přesvědčení učitele výuka gramatiky překlad výuka začátečníků osvojení jazyka
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wgzok/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2020
- Supervisor: M.A. Ailsa Marion Randall
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠALDOVÁ, Pavla. \textit{The use of the mother tongue in English language lessons for grammar school students}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2019. Available from: https://theses.cz/id/m3vrjt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
The Natural Approach to Second Language Acquisition at Preschool Institution
Jana Gajdova -
The Process of Language Acquisition
Karla Žáčková -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
Foreign Language Anxiety Outside of the School Environment
Michaela Jansová -
Use of Digital Media in Foreign Language Acquisition
Szaszková Szaszková -
The Role of Music in Second Language Learning and Second Language Acquisition
Radka Tlustošová -
Upper Secondary School Students' Beliefs about English Language Learning
Pavlína Skalová