Data Mining and Its Effective Utilisation in Marketing Communication – Bc. Jan Syrinek, BSBA
Bc. Jan Syrinek, BSBA
Master's thesis
Data Mining and Its Effective Utilisation in Marketing Communication
Data Mining and Its Effective Utilisation in Marketing Communication
Abstract:
Předmětem diplomové práce je teoretické představení konceptu dolování dat a přiblížit jeho možnosti využití v marketingové komunikaci. Následuje bližší specifikace nově implementované legislativy týkající se ochrany osobních údajů (GDPR). Analytická část obsahuje rozbor dopadů nové legislativy na obchodní model společnosti, která využívá dolování dat pro lepší cílení obsahu a která je přímo závislá …moreAbstract:
The objective of the diploma thesis is to theoretically introduce the concepts of data mining and its potential use in marketing communication. The thesis subsequently specifies the newly implemented data privacy legislation (GDPR). The analysis piece of the thesis breaks down the new policies and attempts to demonstrate the impact of the new policies on data-driven business models. The thesis concludes …moreKeywords
Big data business intelligence data mining data economy database marketing data-driven business model data privacy General Data Protection Regulation GDPR machine learning personal data dolování dat datová ekonomika databázový marketing obchodní model na bázi dat ochrana osobních údajů strojové učení osobní údaje
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/m3vko/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2019
- Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
- Reader: prof. Ing. Petr Berka, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Řízení vnitropodnikových procesů při zavádění legislativy GDPR (General Data Protection Regulation)
Jan Bufka -
Problematika General Data Protection Regulation ve vybraném ekonomickém subjektu
Zuzana STARÁ -
Information Duties under the General Data Protection Regulation
Jens Uwe Nebel -
Dopady zavedení General Data Protection Regulation na vybraný ekonomický subjekt
Lenka HARMÁČKOVÁ -
General Data Protection Regulation
Tadeáš JANDA -
General Data Protection Regulation
Barbora Pavlíková -
The impact of General Data Protection Regulaton on the Management, Human resource and marketing philosophy of an organization
ZHENGYANG JIANG -
General Data Protection Regulation in the European Union and its application and impact on business
Oleh Popov