Foreign Language Anxiety Among Czech Grammar School Students – Bc. Ondřej Vlašín
Bc. Ondřej Vlašín
Diplomová práce
Foreign Language Anxiety Among Czech Grammar School Students
Foreign Language Anxiety Among Czech Grammar School Students
Anotace:
Tato práce zkoumá jazykovou úzkost na jednom českém gymnáziu na vzorku 74 maturantů. Hlavním cílem této práce je popsat, jak čeští studenti gymnázií prožívají jazykovou úzkost, vedlejším cílem je pak nabídnout pohled studentů na to, jaké může mít jazyková úzkost potenciální zdroje a následky. Kvantitativní část výzkumu sestávala z dotazníkového šetření, následná kvalitativní část, jejíž cílem bylo …víceAbstract:
This thesis examines foreign language anxiety in a Czech grammar school on a sample of 74 final-year students. The primary aim of the thesis is to describe how do Czech grammar school students experience foreign language anxiety, the secondary aim is to offer students’ perspectives on what are the potential causes and effects of foreign language anxiety. The quantitative part of the research employed …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 12. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/dqekt/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 1. 2018
- Vedoucí: Mgr. František Tůma, Ph.D.
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
A Critical Exploration of Social Well-being and Youth Suicidal Acts in the Sociocultural Context of Sri Lanka: The Role of Social Work
Susantha Kumara Rasnayaka Mudiyanselage -
Digital literacy of elementary and secondary school students and how to measure it
Tereza Gavelčíková -
The Popularity of Private Tutoring among Czech Secondary School Students
Eva Vahlström -
Czech Secondary School Students' Preferences for and Perceptions of Indirect and Direct Corrective Feedback on Writing
Natálie Krejčířová -
Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First
Martina Ambrozová -
Utilization of YouTube for autonomous learning purposes among Czech secondary school students
Sabina Sedláková -
How Drama Affects Foreign Language Anxiety and Peer Relationships in The EFL Classroom
Victoria Applegate Spaulding -
Foreign Language Anxiety Outside of the School Environment
Michaela Jansová