Towards learner-centeredness: Motivational strategies in Lower-secondary English classes – Bc. Veronika Röhrichová
Bc. Veronika Röhrichová
Master's thesis
Towards learner-centeredness: Motivational strategies in Lower-secondary English classes
Towards Learner-centeredness: Motivational strategies in Lower-secondary English Classes
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá motivačními strategiemi pro výuku anglického jazyka na druhém stupni základní školy a v nižších třídách víceletých gymnázií v kontextu tzv. learner-centeredness (výuky zaměřené na žáka). Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je nejprve shrnut koncept výuky zaměřené na žáka a její faktory, dále se práce zaměřuje na motivační teorie …moreAbstract:
The diploma thesis deals with motivational strategies in lower-secondary English classes in the learner-centred context. The paper is divided into two parts, theoretical and practical. Within the theoretical part, learner-centeredness and its factors are outlined, motivational theories in psychology and education are provided and subsequently, models of motivation within second language acquisition …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: doc. PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
RÖHRICHOVÁ, Veronika. \textit{Towards learner-centeredness: Motivational strategies in Lower-secondary English classes}. Online. Master's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2019. Available from: https://theses.cz/id/mb8qmf/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Röhrichová, Veronika. Towards learner-centeredness: Motivational strategies in Lower-secondary English classes. Pardubice, 2019. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyMaster programme / field:
Teacher Education for Lower Secondary Schools / English Language Teacher Education
Theses on a related topic
-
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová -
Role mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka
Dan KONEČNÝ -
Rozsah využití mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základních škol
Kateřina PLÍVOVÁ -
Výuka anglického jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy
Bára Forejtová -
Výuka výslovnosti anglického jazyka na druhém stupni základních škol
Kateřina Jezdinská -
Didaktické využití filmu "The Shawshank Redemption" ve výuce anglického jazyka:Výuka jazyka současně se zpřístupněním odlišné kultury
Naděžda Vacatová -
Přínosy užívání mateřského jazyka v hodinách anglického jazyka
Martina CHVÁLOVÁ