Use of Teaching Aids in Teaching to Primary School Learners with Dyslexia – Pavla Nešpor Bellisová
Pavla Nešpor Bellisová
Bachelor's thesis
Use of Teaching Aids in Teaching to Primary School Learners with Dyslexia
Teaching aids in teaching English to primary learners with dyslexia
Abstract:
This work deals with the issues of material teaching aids for pupils with dyslexia, used in teaching English as a foreign language in a primary and lower secondary school. It describes the teaching aids available, how the teachers use them and what benefits they bring to the learners. The work also engages in what criteria the teachers use when selecting a particular teaching aid.Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou materiálních didaktických prostředků pro žáky s dyslexií, používané ve výuce agličtiny jako cizího jazyka na prvním a druhém stupni základní školy. Popisuje dostupné didaktické pomůcky, jak jsou používány učiteli a jaký mají přínos pro žáky. Práce rovněž věnuje kritériím, která učitelé používají pro výběr konkrétních didaktických pomůcek.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: doc. PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NEŠPOR BELLISOVÁ, Pavla. \textit{Use of Teaching Aids in Teaching to Primary School Learners with Dyslexia}. Online. Bachelor's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2022. Available from: https://theses.cz/id/mki1yh/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Nešpor Bellisová, Pavla. Use of Teaching Aids in Teaching to Primary School Learners with Dyslexia. Pardubice, 2022. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
English Language / English for Education
Theses on a related topic
-
Reprodukce genderových stereotypů ve výuce angličtiny jako cizího jazyka
Marie Doskočilová -
Výuka angličtiny jako cizího jazyka u dětí s dyslexií na 2. stupni ZŠ
Michaela Šrámková -
Využití překladu ve výuce angličtiny jako druhého jazyka
Kateřina DOČEKALOVÁ -
Moderní média a sociální sítě ve výuce angličtiny jako zdroj motivace
Markéta Vránová -
Pojetí mediace ve výuce angličtiny jako cizího jazyka v souladu s aktualizovanou podobou Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Jan HOSTAŠ -
Používání multikulturní dětské literatury při výuce angličtiny jako cizího jazyka
Marie Stodolová -
Didaktický překlad ve výuce angličtiny jako cizího jazyka
Martin Němec -
Učebnice angličtiny „Complete Advanced“ a „Advanced Result“ jako příprava na cambridgeskou zkoušku C1 Advanced, část Writing
Lenka Musialková