Anastasiya SMALIANCHUK

Bachelor's thesis

English as a Lingua Franca in Business Communication

English as a Lingua Franca in Business Communication
Abstract:
English is known as the global lingua franca and it serves as the language of business communication; therefore, it is an essential tool of communication in the multicultural environment. In international companies partners, belonging to different nations and cultures, establish business contacts and conduct business operations using neutral language, serving as lingua franca. This study aims to provide …more
Abstract:
Angličtina je známá jako globální lingua franca a slouží jako jazyk obchodní komunikace; proto je základním nástrojem komunikace v multikulturním prostředí. V mezinárodních firmach partneři, kteří patří do různých kultur, navazují obchodní kontakty a provádějí obchodní operace pomocí neutrálního jazyka, který slouží jako lingua franca. Cílem této bakalářské práce je na základě výzkumu poskytnout zhodnocení …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SMALIANCHUK, Anastasiya. English as a Lingua Franca in Business Communication. Ostrava, 2017. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta