Mgr. Ludmila Ficová

Bachelor's thesis

Pozitiva a negativa v komunikaci učitele během vyučovací hodiny

Advantages and disadvantages of teacher’s communication during the lesson
Abstract:
Tato práce je zaměřena na komunikaci, její typy a funkce. Teoretická část dále popisuje pedagogickou komunikaci, její význam, pravidla, nedostatky a působení na žáky. Součástí praktické části je stanovení výzkumného cíle, hypotéz a charakteristika metod výzkumu.
Abstract:
This work focuses on communication, its types and functions. The theoretical part describes pedagogical communication, its meaning, rules, shortcomings and influence on pupils. The practical part contains setting of research objectives, hypotheses and characteristics of the research method.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2010
  • Supervisor: Mgr. Radek Pospíšil
  • Reader: doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Education / Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy