Eva Tomanová

Bachelor's thesis

Psychologické aspekty marketingové propagace v televizní reklamě

Psychological aspects of marketing promotion in television advertising
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou efektivity propagace v masmédiích, konkrétně pak využíváním psychologických aspektů v televizní reklamě. Práce propojuje proces kognitivního myšlení zahrnujícího fáze přijímání, zpracování a vyhodnocování informací se spotřebitelským chováním. Práce se zaměřuje primárně na psychologický význam emocí a jejich vliv na změnu chování potenciálních zákazníků. V tomto …more
Abstract:
The thesis deals with the efficiency of propagation in mass media, especially with the issue of the use of psychological aspects in television advertising. The thesis interlinks the basic principles of the cognitive process in the human mind (encompassing receiving, processing, and evaluating of information) with the consumer/customer behavior. More precisely, the focus is put on the psychological …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2021
  • Supervisor: Mgr. Iva Baslarová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní