Bc. Radka Kutilová
Master's thesis
Štěstí, spotřeba a konzumní společnost
Happiness, consumption, and consumer society
Abstract:
Pocit štěstí degraduje různě rychle v závislosti na hodnotách, pomocí nichž bylo tohoto pocitu štěstí dosaženo. Pocit štěstí degraduje rychleji, pokud byl získán pomocí statků materiální podoby a degraduje pomaleji, pokud je štěstí podmíněno duchovními hodnotami. Vzhledem k tomu, že štěstí je individuálním pocitem každého jedince, je obtížně měřitelné. Štěstí se mylně zaměňuje za ekonomický blahobyt …moreAbstract:
Happiness degrades at different rates depending on the values by which happiness was achieved. Happiness degrades faster if it was achieved thru material goods, and degrades slower if it was achieved thru spiritual values. As happiness is an internal feeling of every individual human, it is difficult to specify and measure it. Nowadays, happiness is mistaken for economic prosperity. Experts and some …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 9. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/bqrbc/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 11. 2013
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUTILOVÁ, Radka. \textit{Štěstí, spotřeba a konzumní společnost} [online]. Praha, 2013 [cit. 2023-01-29]. Available from: https://theses.cz/id/n4rjlt/. Master's thesis. University of Finance and Administration. Thesis supervisor doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Consumer Society, advertising on video game for smartphones.
Ernesto Triana Delgado -
Konzumní společnost a konzumní kultura
Hana Blahová -
Vliv marketingové komunikace na konzumní společnost
Daniel Sýkora -
Sdílená ekonomika a její vliv na konzumní společnost
Lenka Hladíková -
Vliv marketingové komunikace na konzumní chování společnosti
Predrag Miloševič -
Konzumerismus a konzumní společnost na kosmetickém trhu
Trang Phuong Nguyen -
Vliv marketingové komunikace na konzumní chování společnosti
Jan Vošahlík -
Vliv marketingové komunikace na konzumní chování společnosti
Daniel Prejza