Nestandartní formy práce - příklad Green Ways s.r.o. – Mgr. Irena Lištiaková
Mgr. Irena Lištiaková
Bachelor's thesis
Nestandartní formy práce - příklad Green Ways s.r.o.
Non-standard forms of work - Green Ways s.r.o. as an example
Abstract:
Cílem práce je reflexe proměn povahy práce v postmoderní době v souvislosti s rozšiřováním jejích nestandardních forem. Diplomantka zpracovává téma s ohledem na genderovanost trhu práce v České republice. Na konkrétním příkladu pracovníků a pracovnic firmy Green ways s. r. o. (GW) rozebírá diplomantka rizika a benefity těchto nestandardních forem. Analýza vychází ze základního zjištění, že v prodeji …moreAbstract:
The main aim of this thesis is to reflex changes in the nature of work in the postmodern time. This issue is analyzed in relation to non-standard forms of work. The student considers genderization of the labor market in the Czech Republic. The organization Green ways s.r.o. (GW) serves as an example of non-standard forms of work. The analysis is based on the fact that sellers of the GW products are …moreKeywords
Klíčová slova síťový marketing genderové aspekty trhu práce diskriminace flexibilizace prekerizace harmonizace neoliberální guvernmentalita Key Words Network marketing gendered labor work discrimination flexible working arrangements harmonization of work and family life neoliberal guvernmentalism
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hpso9/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 1. 2014
- Supervisor: Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
- Reader: Mgr. Pavel Šindlář
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Sociology / Gender Studies
Theses on a related topic
-
Work-life balance na úrovni veřejné správy
Veronika Křížová -
TikTok as a marketing tool
Eleonora Mordovina -
Fashion marketing na internetu - soubor kazuistik a jejich obsahové a formální zpracování
Silvia Sleziaková -
Marketing strategies and their use
Elena Babaian