Bc. Vendula Kejřová

Master's thesis

Řízení značky a komunikační strategie při vstupu na zahraniční trh v praxi podniku

Brand management and communication strategy when entering a foreign market in a company’s practice
Abstract:
Diplomová práce se zabývá řízením značky a komunikační strategií vybrané společnosti při vstupu na bulharský trh. Za pomoci literární rešerše je vymezena teorie zahraničního obchodu, strategie podniku při vstupu na zahraniční trh a specifika řízení značky a komunikační strategie na zahraničních trzích. V aplikační části jsou využity analýzy PESTLE, SWOT, Porterova analýza a v neposlední řadě je využito …more
Abstract:
The diploma thesis deals with brand management and communication strategy of a chosen company when entering the Bulgarian market. With the help of literature research, the theory of foreign trade, the company's strategy when entering a foreign market and the specifics of brand management and communication strategy in foreign markets are defined. In the application part, PESTLE, SWOT, Porter's analysis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2023
  • Supervisor: doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
  • Reader: RNDr. Aleš Krejčí, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní