Jak děti rozumí televizní reklamě: analýza recepčních strategií – Bc. Hana Brychtová
Bc. Hana Brychtová
Master's thesis
Jak děti rozumí televizní reklamě: analýza recepčních strategií
How children understand TV advertising: reception analysis
Abstract:
Diplomová práce se snaží nalézt odpověď na základní otázku, zda má televizní reklama vliv na interpretaci vybraných témat sociální reality dětskými diváky. Objektem výzkumu jsou děti ve věku 10-12 let, přičemž pozornost je věnována odlišnostem ve vnímání reklamy v závislosti na pohlaví dětí, místě bydliště a vzdělání jejich rodičů. Práce se zabývá tím, jakou roli hraje reklama v životě dětí, vymezuje …moreAbstract:
This diploma thesis attempts to find an answer to a basic question of whether the television advertisements affect children viewers’ interpretation of selected social reality topics. The subject of research are children aged 10-12 years, while the attention is paid to differences in advertisement perception depending on gender, place of residence and education of their parents. The paper examines the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/iri4h/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Marína Urbániková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
The self-presentation of Instagram influencers and the construction of social media celebrity
Dominika Beneš Kováčová -
The Social Construction of Environmental Issues: The Case of Climate Change
Vendula Hurníková -
Sociální konstrukce reality podle Johna R. Searla
Zuzana ŠPLÍCHALOVÁ -
Konstrukce reality médií skrz zpravodajství na příkladu uprchlické krize.
Jakub TALA -
Virtuální konstrukce sociální reality skrze online komunikaci a sociální sítě
Viktor Klouček -
PROBLEMATIKA PORUCH PŘÍJMU POTRAVY OPTIKOU TEORIE SOCIÁLNÍ KONSTRUKCE REALITY: PŘÍČINY A KONSEKVENCE PORUCH PŘÍJMU POTRAVY VE VZTAHU K RODINNÉMU PROSTŘEDÍ
Silvie ROKOSOVÁ -
Sociální konstrukce sériového vraha v americké kinematografii na přelomu 20./21. století
Veronika LOHNICKÁ -
Sociální konstrukce úspěchu
Ondřej KOSINA