Bc. Hana Brychtová

Master's thesis

Jak děti rozumí televizní reklamě: analýza recepčních strategií

How children understand TV advertising: reception analysis
Abstract:
Diplomová práce se snaží nalézt odpověď na základní otázku, zda má televizní reklama vliv na interpretaci vybraných témat sociální reality dětskými diváky. Objektem výzkumu jsou děti ve věku 10-12 let, přičemž pozornost je věnována odlišnostem ve vnímání reklamy v závislosti na pohlaví dětí, místě bydliště a vzdělání jejich rodičů. Práce se zabývá tím, jakou roli hraje reklama v životě dětí, vymezuje …more
Abstract:
This diploma thesis attempts to find an answer to a basic question of whether the television advertisements affect children viewers’ interpretation of selected social reality topics. The subject of research are children aged 10-12 years, while the attention is paid to differences in advertisement perception depending on gender, place of residence and education of their parents. The paper examines the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
  • Reader: Mgr. et Mgr. Marína Urbániková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií