Bc. Filip Azer
Bachelor's thesis
Analýza využití značky
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje analýze využití značky. Cílem je zjistit, jakou pozici má značka na trhu a jak je vnímána širokou veřejností. Základem praktické části je analýza postoje vybraného segmentu spotřebitelů, vyhotovená prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledek ukazuje, jaké mají spotřebitelé povědomí o značce, jak jsou spokojeni a jakou důvěru k ní mají. Autor dochází k závěru, že …moreAbstract:
This bachelor thesis is devoted to the analysis of brand use. The aim is to find out what position the brand has on the market and how it is perceived by the general public. The basis of the practical part is an analysis of the attitude of a selected segment of consumers, made through a questionnaire survey. The result shows how consumers are aware of the brand, how satisfied they are, and how confident …moreKeywords
Značka budování značky řízení značky identita značky image značky hodnota značky povědomí o značce komunikační nástroje korporátní značka dotazník respondent ŠKODA AUTO a. s. Brand brand building brand management brand identity brand image brand value brand awareness communication tools corporate brand questionnaire a. s.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2019
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/hm2a7/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2020
- Supervisor: Ing. Veronika Humlerová, Ph.D.
- Reader: Ing. Lukáš Pešek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
Digital communication strategy
Jannatul Naim Nipa -
Zvýšení povědomí o značce firmy První Znojemská realitní kancelář s.r.o.
Jakub Leinberger -
Proces posílení povědomí o značce „Urlaub in Österreich“ jako značce, snažící se o zlepšení udržitelnosti v oblasti turismu
Adéla Malinovská -
Návrh marketingové kampaně pro zvýšení povědomí o značce
Hanačíková Hanačíková -
Měření povědomí o značce About you
Sandra Jaroňová -
Uplatnění progresivních forem marketingové komunikace jako zdroj zvyšování povědomí o značce
Kateřina Fantová -
Povědomí českých spotřebitelů o kvalitativních značkách potravin a potravinářských výrobků
Kristýna Polcarová