Drama and Drama Techniques in the Context of Teaching English to Adults – Mgr. Jana Hrdličková
Mgr. Jana Hrdličková
Bachelor's thesis
Drama and Drama Techniques in the Context of Teaching English to Adults
Drama and Drama Techniques in the Context of Teaching English to Adults
Anotácia:
Bakalářská práce se zabývá využitím dramatu a dramatických technik ve výuce angličtiny dospělých studentů. V teoretické části pojednává o charakteristických znacích dospělých studentů, krátce o metodě CLIL (Content and Language Integrated Learning; propojení obsahu a jazyka ve výuce) a charakteristice a výhodách užití dramatu a dramatických technik. Tato část práce je doplněna o několik příkladů dramatických …viacAbstract:
The bachelor thesis concerns with a phenomenon of using drama and drama techniques in English classes for adults. The characteristic features of adult learners, a short note about CLIL (Content and Language Integrated Learning), or characteristics and benefits of drama and drama techniques as well as the examles of some techniques are the matter of the theoretical part. The pratical part includes a …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 12. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/i1vwz/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 2. 2011
- Vedúci: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / odbor:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Práce na příbuzné téma
-
Drama and dramatization in foreign language teaching
Tereza Zahrádková -
Drama in Learning English as a Foreign Language
Lucie Moravčíková -
Využití dramatické výchovy ve výuce cizího jazyka na 1. stupni základní školy (aplikováno na německý jazyk)
Marie Košťálová -
The Use of Duolingo Learning Platform in Adult English Language Teaching
Dominika Garbárová -
Planning a Strategies-Based Course for an Adult Learner in One-to-One English Lessons
Kristýna Šulová -
The L2 Motivational Self System Among Adult Czech Learners of English at Private Language Schools
Matouš Straka -
The Use of Drama Techniques in Teaching Adult EFL Students
Martina Váchová -
Group Dynamics in the Adult Language Class
Michaela Navrátilová