Mnohojazyčnost ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka – Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.
Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.
Doctoral thesis
Mnohojazyčnost ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka
Multilingualism in Teaching German as Third Language
Abstract:
V této disertační práci jsme se zaměřili na rozvoj mnohojazyčnosti ve výuce německého jazyka jako druhého cizího jazyka po angličtině. V teoretické části jsme představili koncepci mnohojazyčnosti a pojetí jazyků ve vztahu k mnohojazyčnosti. Pro účel této práce jsme zůstali u chápání mnohojazyčnosti jako schopnosti na různých úrovních ovládat a osvojovat si tři a více jazyky v jejich vzájemné propojenosti …moreAbstract:
In this dissertation thesis we have focussed on the development of multilingualism in teaching German as a second foreign language (after English). In the theoretical part, the concept of multilingualism and the concept of languages in relation to multilingualism were introduced. In this dissertation, we understand multilingualism as the ability to use (at various levels) and acquire three or more …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/iq27t/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 5. 2016
- Supervisor: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
- Reader: doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D., prof. PhDr. Libuše Spáčilová, Dr.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Specialization in Pedagogy (4-years) / Didactics of Foreign Language
Theses on a related topic
-
Hudba a písně ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka - jedna z možností aktivizace žáků
Jana Hrbáčková -
Nácvik výslovnosti v kontextu výuky němčiny jako dalšího cizího jazyka po angličtině
Alena NECHVÁTALOVÁ -
The utility of gesticulation – the case of learning the temporal orientation in Chinese as a second/third language
Tereza Halúzková -
Role mateřského jazyka při osvojování druhého a třetího jazyka
Nikol Fialová -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
EFL/ESL Course Proposal: Genre-based Approach to Teaching Casual Conversation
Marie Barotová -
EFL/ESL Course Proposal: Genre-based Approach to Teaching Casual Conversation
Marie Barotová -
Internationalisation of Higher Education under the Microscopic Lens of Conversation Analysis: An empirical account of participant orientations to language in a Czech EMI context
Magdalena HANUSKOVÁ