Reklamní vizuál a jeho vliv na různé osobnostní typy – Monika Šindelářová
Monika Šindelářová
Bachelor's thesis
Reklamní vizuál a jeho vliv na různé osobnostní typy
Visual advertising and its influence on different personality types
Abstract:
Tématem bakalářské práce je typologie osobností studentů Vysoké školy kreativní komunikace a jak podvědomě vnímají vizuální symboly použité v reklamním sdělení. Zároveň tato práce představuje nástroj marketingové segmentace s využitím typologie Myers-Briggs Type Indicator.Teoretická část se na základě studia odborné literatury nejprve zaměřuje na obecnoudefinici reklamy, využití psychologie v reklamě …moreAbstract:
Theme of this final thesis explores personality typology of students at the University of Creative Communication. This work analyses how these students subconsciously perceive visual symbols used in advertising. At the same time, this thesis represents a marketing segmentation tool with the use of typology Myer-Briggs Type Indicator. The first theoretical part which is based on specialised literature …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Libor Korman
- Reader: Martin Charvát
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠINDELÁŘOVÁ, Monika. \textit{Reklamní vizuál a~jeho vliv na různé osobnostní typy}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2020. Available from: https://theses.cz/id/nx9sl7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative marketing and communication / Creative marketing
Theses on a related topic
-
Psychologická kritéria ovlivňující segmentaci trhu
Veronika Sekyrová -
Psychologická kritéria ovlivňující segmentaci trhu
Petra Valentová -
Personality Typology in ELT: Instruments for Improving Teaching Style and Enhancing Pupils' Learning
Hana Marková -
Osobnost vychovatele školní družiny podle typologie MBTI.
Denisa KOJECKÁ -
Osobnost vychovatele školní družiny podle typologie MBTI.
Denisa KOJECKÁ -
Typologie MBTI a její využití v týmové spolupráci
Blanka Šimonovská -
Psychological Typology: English Language Teachers
Zuzana MÍKOVÁ -
Využití typologie osobnosti při výběru zaměstnanců v MSP
Karolína Stichová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights