The Public and the Media in the U.S. Presidential Campaigns – Mgr. Zuzana Pištěková
Mgr. Zuzana Pištěková
Master's thesis
The Public and the Media in the U.S. Presidential Campaigns
The Public and the Media in the U.S. Presidential Campaigns
Abstract:
Diplomová práce „The Public and the Media in the U.S. Presidential Campaigns“ zkoumá vliv médií a veřejného mínění na průběh presidentských voleb ve Spojených Státech Amerických. Dále také vysvětluje aktuální americkou politickou strukturu, způsob volby amerického prezidenta, strukturu a politické funkce medií. Práce si také klade otázku, zda mezi veřejností, politiky a médii existují vazby ovlivňující …moreAbstract:
Diploma thesis „The Public and the Media in the U.S. Presidential Campaigns“ analyzes the power and influence of public opinion and media on the presidential elections in the United States. It also introduces the current political structure of the United States of America, the way the Presidents are elected, the structure and the political function of mass media. Another aim of this thesis was to find …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rj0bp/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 2. 2009
- Supervisor: Mgr. Zdeněk Janík, M.A.
- Reader: M.A. Michael George
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Campaign Strategies of Presidential Candidates in the 2016 US election: An analysis using the Blotto Game model
Zuzana Knop-Kostková -
Discourse Strategies and Rhetorical Devices in Robert F. Kennedy's 1968 Presidential Election Campaign Speeches
Ľudovít Szőcs -
US PRESIDENTIAL ELECTORAL CAMPAIGN: the role of polling in primary elections
Alessandro Da Rold -
Prezidentské volby v České republice v roce 2023
Pavlína Ella Ondrová -
Financování přímé volby prezidenta v Evropě
Marek Šabatka -
Venkov proti městu? Geografická analýza volby prezidenta ČR v roce 2018
Filip Hermann -
Vliv multikulturního prostředí a globalizace na vedení multikulturního týmu ve
Jonáš Filgas -
Persuaze: vliv autority vs. vliv emocí
Barbora Krejčí