Mgr. Zuzana Pištěková

Master's thesis

The Public and the Media in the U.S. Presidential Campaigns

The Public and the Media in the U.S. Presidential Campaigns
Abstract:
Diplomová práce „The Public and the Media in the U.S. Presidential Campaigns“ zkoumá vliv médií a veřejného mínění na průběh presidentských voleb ve Spojených Státech Amerických. Dále také vysvětluje aktuální americkou politickou strukturu, způsob volby amerického prezidenta, strukturu a politické funkce medií. Práce si také klade otázku, zda mezi veřejností, politiky a médii existují vazby ovlivňující …more
Abstract:
Diploma thesis „The Public and the Media in the U.S. Presidential Campaigns“ analyzes the power and influence of public opinion and media on the presidential elections in the United States. It also introduces the current political structure of the United States of America, the way the Presidents are elected, the structure and the political function of mass media. Another aim of this thesis was to find …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 2. 2009
  • Supervisor: Mgr. Zdeněk Janík, M.A.
  • Reader: M.A. Michael George

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta